7 tipů jak uvolnit napětí v těle

…a udělat si prostor pro novou vlnu síly

1) Pozornost, ne snaha

Pochopit, že není třeba ke všemu veliké úsilí. Takové to přísloví „dvakrát měř a jednou řež“, bych pouze pozměnila na „několikrát pozoruj a pak mysli a jednej“

Naučit se hlavně pozorovat, soustředit se na malé detaily, na prostředí kolem sebe: osvětlení, příjemnost vzduchu, uspořádání místnosti…cokoli …a pozorovat samu sebe (sám sebe) jak se tady cítím, jak sedím, jak to všechno vnímám…pozorovat, „pozorovat“ tón hlasu člověka se kterým mluvíme, barvu očí, mimiku, gestikulace, jak se s ním cítíme.

Pozornost nám dovoluje být až za slovy, za tím, co je na povrchu, dostaneme se „za to“ jak se situace jeví prostřednictvím bleskových myšlenek bez hlubšího pozorování. Tak můžeme lépe odhadnout, co je třeba udělat, jestli stres a tlak, který cítím je třeba mít, jestli to není pouze zautomatizovaný stav a hlavně můžeme postupně napětí v těle rozmělňovat právě zaměřením pozornosti na detaily, které opravdu vidím, cítím..a  nejsem pouze otrokem letících myšlenek.

Přílišné myšlení nám způsobuje spousty nežádoucího napětí a pouhým pozorováním můžeme tenhle stav „zachytit“ a posléze dalším pozorováním nechat zjemnit a nebo odejít.

POZORUJME bez myšlenkového doprovodu

2)  Netlačit na “ teď HNED“ to musím udělat, co nejvíce být bez časového omezování

Mít odvahu (pokud nejde o život)dát si větší časový prostor než mi dává můj vnitřní diktátor a nebo diktátor v práci, či doma

Může jít o pouhé minuty, či hodinku navíc, nemusí jít o celý den. Jenom si dovolit ihned nereagovat na vnitřní či vnější impulz „včera bylo pozdě“. Děsný manipulativní pořekadlo.

Dovolit si reagovat doslova s nohami na zemi, cítit své nohy, cítit jak stojím, jak dýchám

Ptát se, opravdu je to teď hned nutné?Co se stane, když to teď hned neudělám, nebo on, ona neudělá?

Velmi dobrým učitelem jsou děti..“jo, počkej, za chvíli, už jdu, teď ne, pak to udělám“…  a třeba to úplně stačí..Ptejme se. Je to opravdu nutné?

        3)    Přestat sobě a ostatním dokazovat

Rozhodnout se, že uvařím večeři o pěti chodech, na kterou nakoupím mezitím, co rozvezu  a následně vyzvednu děti z kroužků a ještě pomůžu sousedce. Navíc u toho budu velmi dobře vypadat a dělat, že to mě to děsně baví.

Nebo zvládnu pět schůzek  s  klienty a s každým uzavřu výhodný projekt, vůbec mě to nevyčerpává, jsem ráda výkonná, protože mi to? Šolíchá ego? Anebo vytváří sakra velké napětí v těle? Anebo zřejmě obéJ

Ptát se, jestli to ocenění ( a od koho?) stojí za to a jestli to vlastně celé není moc vážné.

4)   Zapojit, co nejvíce smysly

Co nejčastěji během dne se zadívat z okna a vnímat barvy, světlo. Zapojovat hmat, cítit pod rukama věci, které mě obklopují. Přivonět ke kávě, ke květinám. Zavnímat jak se cítím v oblečení, které mám na sobě. Zkrátka se během dne na chviličku zastavit a zjistit, co vidí mé oči, co cítí můj nos, co slyším, jak citlivé jsou mé ruce.

Zavnímat svůj dech, zavnímat své tělo jak se mu daří…

         5)   Velmi často zapojovat protažení s hlubokými nádechy a výdechy

Můžete se inspirovat těmi,co jsou na mém youtube kanálu a nebo jakýmikoli, které jste se naučili.

Je dobré se několikrát za den projít, co nejvíce vstávat a chodit a vnímat jak rychle chodím, jak se u toho hýbu, jak je mé těle sehrané v horní časti a spodní části

         6)    Humor a smích

Nacházet, co nejvíce příležitostí k úsměvu. Udělat si ze situace legraci. Místo neustálých příkazů našim dětem, jim to můžeme třeba zazpívat(byť falešně), ukázat jim, že si ze sebe umíme udělat legraci. Vyměnit si třeba na chvíli role,ale se smíchem, ne zase něco někomu dokazovat.

Nacházet v situacích,co nejvíc lehkosti, i když se to zdá nemožné.

Pouštět si vtipné seriály, pořady…u kterých můžeme vypnout a rozplakat se smíchy.

Tím se nám uvolní emoce.

Stejně dobrý je i pořádný pláč,ale pojďme si to udělat méně vážné (už tak jsme si toho dost naložily;))

7)  Mít přátele a vídat se  s nimi, co nejčastěji osobně

My holky potřebujeme hlavně kamarádky, lépe pochopí naše myšlenkové pochody a zvládnou náš vnitřní chaotický a velmi emoční řád neřád;)

 A zapojit všechny předešlé body

Vykašlat se přitom, jestli to dělám dostatečně dobře:):)

  • 7.3.2020